wtorek, 11 listopada 2014

Masa marcepanowa

W tym roku postanowiłam zrobić rogale świętomarcińskie. Jednym z etapów jest stworzenie masy marcepanowej (nie chciałam iść na łatwiznę i użyć kupnej). Poszukiwania w internecie zaprowadziły mnie po raz kolejny na blog Doroty z moje wypieki


Składniki:
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżki golden syrupu (przepis tutaj)
  • pół szklanki wody
  • 225 g zmielonych migdałów
  • 220 g cukru pudru
  • 1 łyżeczka aromatu migdałowego

W małym garnuszku z grubym dnem gotujemy cukier, wodę i golden syrup. Najpierw podgrzewamy do rozpuszczenia cukru a następnie do uzyskania konsystencji w której kropla syropu upuszczona do lodowatej wody stanie się elastyczna i da się formować w palcach. Ja gotowałam ok 15-20 min. Krótko studzimy powstały syrop.
Zmielone migdały mieszamy z cukrem pudrem, wlewamy gorący syrop i mikserem miksujemy do otrzymania zwartej masy. Gdyby okazała się zbyt klejąca dosypujemy cukru pudru natomiast gdyby okazała się zbyt tempa wlewamy trochę wody. 
Powstałą masę ugniatamy, tworzymy ruloniki i zawijami w folię spożywczą. Możemy przechowywać ją w lodówce do 14 dni. Ja już mam plan co powstanie z mojej masy.







Prześlij komentarz
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...