środa, 17 września 2014

Suszone pomidory w oliwie z czosnkiem, rozmarynem i ziołami toskańskimi

-Sąsiadka a suszysz pomidory???
-Jeszcze nie (...hmmm)
-U mnie już drugie 5 kg się suszy
-Nieźle sąsiad nieźle :)

Dnia następnego P. przytachał Limy które trafiły do piekarnika a ja inspirację znalazłam tu.


Składniki:
  • 5 kg  pomidorów lima
  • sól
  • opakowanie mieszanki ziół toskańskich
  • 3 łyżki białego octu winnego
  • 3 ząbki czosnku
  • kilka gałązek świeżego rozmarynu
  • ok. 1,5 l oleju



Pomidory bardzo dokładnie myjemy. Odkrajmy końcówki przy których były gałązki, kroimy na połówki i wydrążamy pestki. Tak przygotowane pomidory ściśle układamy na blaszkach z piekarnika posypujemy solą  i suszymy w piekarniku 5-7 godz. w temperaturze 100 St. C. Pomidorom muszą pomarszczyć się brzegi ale środek ma zostać nadal jędrny. 
Ususzone pomidory przekładamy do miski, obficie posypujemy ziołami toskańskimi (tu w sumie każdy może wykorzystać takie zioła jak lubi), skrapiamy trzema łyżkami octu winnego i mieszamy.
Do wyparzonych słoików ściśle układamy pomidory, przekładając rozmarynem (ja użyłam na każdy słoik po 4 nieduże gałązki). Dodajemy po jednym ząbku czosnku.
Oliwę grzejemy w garnku do temp. 90 st. C. i gorącą zalewamy słoiki. Usłyszycie delikatny dźwięk skwierczenia. Zakręcamy słoiki i odstawiamy w ciemnie miejsce. Powinny być gotowe do spożycia po 2-3 tygodniach.



Prześlij komentarz
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...