poniedziałek, 21 lipca 2014

Żółta fasolka szparagowa z masłem sokiem cytrynowym i natką pietruszki.

Kiedyś obejrzałam film Julie & Julia, później kupiłam książkę "Francuski szef kuchni". Książka z braku czasu wylądowała na półce i czekała na swoją kolej. W sobotę się zachwyciłam Julią Child -pierwszym objawem zachwytu jest fasolka szparagowa jakże inna niż podawana tradycyjnie z masłem i bułką tartą. Ta jest świeża, chrupka i przepyszna.


Składniki:

  • 1,5 kg fasolki szparagowej
  • 3,5 łyżki soli
  • 3-4 łyżki masła
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 2-3 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • sól
  • pieprz



Końcówki fasolki ucinamy i energicznie myjemy pod bieżącą wodą. W dużym garnku zagotowujemy  7-8 litrów wody. Wrzucamy fasolkę na wrzątek, solimy i ponownie doprowadzamy wodę do wrzenia. Przykrywamy garnek pokrywką i gotujemy fasolkę 8-10 min. Powinna zmięknąć zachowując jednocześnie jędrność. Po odcedzeniu fasolki schładzamy ją zimną wodą i odcedzamy.
Duży rondel lub patelnię rozgrzewamy. Wrzucamy fasolkę i mieszając odparowujemy wilgoć. Dodajemy sól, pieprz i masło. Po ok. 2 min. dodajemy łyżeczkę soku cytrynowego oraz posiekaną pietruszkę. Mieszamy i podajemy natychmiast.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...