piątek, 20 czerwca 2014

Pistacjowe pesto z pietruszki

Wartości lecznicze pietruszki porównuje się do działania czosnku, cebuli, marchwi, kapusty czy pora. Szczególnie natka jest cennym produktem spożywczym i leczniczym – ma czterokrotnie więcej witaminy C niż pomarańcza czy kapusta, dwukrotnie więcej niż mniszek. Niedobór tej witaminy w organizmie powoduje m.in. zmęczenie, kłopoty z dziąsłami, podatność na infekcje. By zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na witaminę C, wystarczy zjeść łyżkę stołową natki. W pietruszce znajdziemy też takie witaminy jak prowitamina A (natka to jej bogate źródło), PP, K i z grupy B. 


Właściwości lecznicze natka pietruszki zawdzięcza obecnym w niej składnikom – flawonoidom, olejkom eterycznym, aminokwasom, chlorofilowi, witaminom i solom mineralnym takim jak żelazo, magnez, wapń, potas, mangan, fosfor, miedź. Aby uzupełnić niedobory żelaza, codziennie należy zjeść po pęczku natki pietruszki, w paru porcjach (jako dodatek do dań). 

Natka to też bogate źródło błonnika: w 100 gramach jest go ok. 40 gramów.*



Składniki:



  • 1/2 szklanki obranych orzeszków pistacjowych
  • 1/2 szklanki oliwy
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 2 duże pęczki pietruszki (ok 2 szklanki posiekanych liści)




Pistacje, drobno posiekany czosnek i sól miksujemy. Dodajemy liście pietruszki i oliwę. Miksujemy do powstania jednolitej, dość gładkiej pasty.










*Jedz pietruszkę
Prześlij komentarz
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...