sobota, 17 maja 2014

Jurtowo cynamonowy chlebek rabarbarowy

Często piekę chlebek bananowy (pyszny-obiecuje że kiedyś pojawi się na blogu) . W sezonie rabarbarowym postanowiłam zmienić front. Chlebek rabarbarowy to jak dla mnie idealna opcja śniadaniowa (może taka trochę na bogato :))


Składniki:
  • 1,5 szklanki brązowego cukru 
  • 2/3 szklanki oleju
  • 1 jajko
  • 1 szklanka gęstego jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 2,5 szklanki mąki
  • 2 szklanki obranego i pokrojonego rabarbaru
Składniki na cynamonową "kruszonkę":
  • 4 łyżki brązowego cukru
  • 1 płaska łyżka cynamonu
  • 1 łyżka mąki
  • 1 łyżka roztopionego masła


Brązowy cukier i olej miksujemy na gładką masę. Dodajemy jajko, jogurt, sól, proszek do pieczenia, cukier waniliowy i mąkę. Miksujemy. Dodajemy pokrojony rabarbar i mieszamy ciasto już łyżką.
2 foremki-keksówki  smarujemy masłem i wysypujemy bułką tartą. Ciasto dzielimy na pół i wylewamy do keksówek. 
Roztopione masło, łączymy z 4 łyżkami cukru brązowego, cynamonem i mąką.  Tak powstałą masę wykładamy na ciasto w ten sposób żeby weszła w środek. Ja łyżką rozsuwałam cisto i powstałe zgłębienia wkładałam "kruszonkę" przykrywając ją ciastem.  Można również po prostu najpierw wylać część ciasta., rozsmarować kruszonkę i przykryć resztą ciasta.
Pieczemy 50-55 min w temperaturze 175 stopni C.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...